Dieta na potencję

Autor : Jolanta Kaleta | Data : 03/06/2013 | Z działu : Zdrowie Mężczyzny | Komentarze
dieta na potencje zdjecie

Najczęstszą przyczyną impotencji mężczyzn jest nadwaga, otyłość i choroby metaboliczne takie jak nadciśnienie, cukrzyca czy problemy z wysokim cholesterolem. Dlatego w pierwszej kolejności należy wyeliminować czynniki powstawania tych chorób. Dieta ma istotny wpływ na zdrowie i sprawność, zarówno intelektualną jak i fizyczną. Często mężczyźni sięgają tylko po suplementy i leki, zapominając o tym co mają na talerzu. Bez odpowiedniego sposobu żywienia środki farmakologiczne mogą nie dawać zadowalających rezultatów.

Ważne jest wprowadzenie kilku zdrowych zmian w codziennym menu mężczyzny, który chcę poprawić jakość swojego życia seksualnego. Żywność, która może wpłynąć na potencję to:

Orzechy i nasiona - orzechy włoskie; nerkowiec; migdały; pestki dyni; słonecznika.

Owoce o niskim indeksie glikemicznym, zwłaszcza leśne – jagody, jeżyny oraz truskawki, maliny, jabłka, kiwi, pomarańcza.

Ryby morskie – kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 w nich zawarte dodają energii, również seksualnej.

Jaja, chude produkty mleczne, drób, wołowina – niestety produkty te nie zawsze są skuteczne na potencje, ponieważ musiałyby być całkowicie wolne od antybiotyków, hormonów, konserwantów i związków chemicznych, które zabijają libido. Dlatego jeśli istnieje taka możliwość najlepiej kupować je ze sprawdzonych źródeł, od miejscowych i znajomych gospodarzy.

Zielone warzywa – min. sałata, pietruszka, brokuły, szpinak, kapusta. Zawierają przeciwutleniacze, które spowalniają procesy starzenia i wpływają na jakość męskiego nasienia.

Potrawy lekkostrawne – tłuste smażone potrawy potrafią zabić libido. Nie od dziś wiadomo, że pełen brzuch i ciężkostrawne jedzenie odbierają ochotę na miłosne igraszki.

Czerwone wino – polifenole zawarte w czerwonym winie poprawiają ukrwienie organizmu i mają zbawienny wpływ na kondycję i samopoczucie.

Aromatyczne korzenne przyprawy, np. imbir, cynamon, goździki – mają właściwości rozgrzewające i wspomagające krążenie krwi.

Jakie minerały i witaminy?

W codziennej diecie należy zadbać o odpowiednią zawartość witaminy E. Najnowsze badania wykazują, że jest ona niezbędna dla zachowania sprawności seksualnej. Znajdziemy ją między innymi w oleju sojowym, słonecznikowym, kukurydzianym, liściastych warzywach, ziarnach zbóż, orzechach, jajach i wątrobie. Nie można zapominać też o witaminach A i D, które biorą udział w procesach skurczu i rozkurczu mięśni, co stanowi ważny element męskiej gotowości seksualnej.

Ze składników mineralnych kluczową rolę w potencji pełni cynk i selen. Ten pierwszy odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie prostaty i za popęd seksualny. Wartościowymi źródłami cynku są orzechy, owoce morza, pełnoziarniste produkty zbożowe, żółtka jaj, wątroba. Można także sięgnąć po suplementy diety, które zawierają ten cenny minerał zapobiegając w ten sposób jego niedoborom w organizmie.

Kolejnym, niezwykle ważnym dla każdego mężczyzny pierwiastkiem jest selen. Najbogatszym źródłem selenu są: orzechy brazylijskie, brązowy ryż, nasiona słonecznika, tuńczyk, owoce morza, wątroba, czosnek, cebula, warzywa strączkowe. Niedobór tego pierwiastka może prowadzić do bezpłodności u mężczyzn, zwiększenia ryzyka raka prostaty, pogorszenia jakości męskiego nasienia i osłabienia libido.

Jeśli więc cierpisz na impotencję lub chcesz poprawić jakość swojego życia seksualnego koniecznie zadbaj o to co znajdzie się na Twoim talerzu! To najskuteczniejszy sposób na wstydliwe, męskie problemy.

O innych metodach zwalczania problemów z potencją, czytaj na naszej stronie o potencji.

Dodaj Komentarz

Imię:*
E-mail:
Comment:*